Granola bananowo-kokosowa z czekoladą

IMG_0004

Najlepsza granola jaką jadłam. Jest boska! Moja pierwsza, ale na pewno nie ostatnia. Mi najbardziej smakuje z jogurtem naturalnym i świeżymi owcami.

Składniki

  • płatki owsiane górskie, 100 g
  • otręby owsiane, 100 g
  • orzechy ziemne, 50 g
  • wiórki kokosowe, 70 g
  • cukier brązowy, 50 g
  • banan, 1 szt.
  • świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy, 100 ml
  • olej kokosowy, 1 łyżka
  • suszone banany, 50 g
  • gorzka czekolada, 30 g

Sposób przygotowania

  1. Płatki, otręby, orzechy, wiórki i cukier wymieszać. Orzechy można wcześniej grubo pisiekać.
  2. Banana rozgnieść i połączyć z sokiem i roztopionym olejem. Suche składniki wymieszać z mokrymi.
  3. Przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Równomiernie rozłożyć. Piekarnik ustawić na funkcję góra- dół i rozgrzać do 180 stopni. Piec przez 30 minut. Co 10 minut mieszać, aby granola równo się wysuszyła. Wyłączyć piekarnik, zamieszać musli i zostawić uchylone drzwiczki.
  4. Po 5 minutach przesypać granolę do pojemnika. Kiedy wystygnie dodać posiekane banany i czekoladę, zamieszać.

Grzanki z pastą z awokado i pomidorami

IMG_9781 2

Składniki

  • chleb, 3 kromki
  • masło do smarowania
  • awokado, 1 szt.
  • cheddar, 30 g
  • czosnek, 1 ząbek
  • sok z cytryny, 1 łyżeczka
  • sól, pieprz
  • kolorowe pomidorki koktajlowe, 6-8 szt.
  • tarty parmezan, 1 łyżka
  • świeża bazylia, kilka liści

Sposób przygotowania

  1. Jedną stronę kromek posmarować masłem i tą stroną ułożyć na blaszce do pieczenia.
  2. Awokado przeciąć na pół, usunąć pestkę i wydrążyć miąższ. Następnie rozgnieść widelcem. Dodać starty cheddar, przeciśnięty przez praskę czosnek i sok z cytryny. Przyprawić i dokładnie wymieszać. Gotową pastą posmarować chleb. Na wierzchu ułożyć pomidorki pokrojone w plasterki.
  3. Piekarnik ustawić na funkcję gór-dół i rozgrzać do 190 stopni. Grzanki zapiekać przez 10-15 minut. Przełożyć na talerz, posypać parmezanem i listkami bazylii. W razie potrzeby ponownie przyprawić.